.

לא משנה כמה ותק יש לך כאשת מקצוע,
פתאום מגיע ילד בעייתי לטיפול,
ותוך כמה דקות הוא מצליח לערער את כל הביטחון המקצועי שלך,
ואת כל ההנאה שלך מהטיפול

סביר להניח שאת אשת מקצוע מעולה, ודווקא בגלל זה, זה מתסכל עוד יותר.
כי עם כל ההכשרה המקצועית שלך, והשנים שהשקעת בלימודי התואר, וכל הניסיון שצברת, זה עדיין לא מכסה את כל המקרים שמגיעים אלייך לטיפול, במיוחד המקרים היותר מאתגרים.

 

והמקרים הללו גורמים לתסכול מקצועי, לשחיקה ולאובדן ההנאה מהמקצוע שבחרת לך כשליחות לחיים.

 

מי כמוני מבינה אותך.


כקלינאית תקשורת עם ותק של למעלה מ-25 שנה, גם אני חוויתי בקליניקה רגעים לא מעטים של תסכול מול ילדים שמתנגדים לטיפול, לא משתפים פעולה ומאתגרים את הסבלנות שלי עד הקצה.

 

אחרי כמה שנים מאתגרות, הבנתי שלא מספיק להיות אשת מקצוע מעולה. צריך גם כלים חדשים ויצירתיים להתמודדות עם ילדים המתנגדים לטיפול.

 

וכך, לפני 15 שנה, יצאתי לחקירה פנימית ופיתחתי את גישת CTG ששמה דגש על עקרונות טיפוליים מבוססי "משחק מדמה חיים", המאפשרים לכל אשת מקצוע להתמודד עם ילדים "בעייתים" או מתנגדים.

 

אני מזמינה אותך להצטרף למאות נשות מקצוע שכבר למדו ממני את גישת CTG, ועושות בה שימוש מהנה ואפקטיבי כדי להגיע לליבם של הילדים איתם הן עובדות, ולהוביל אותם לצמיחה ושינוי בדרך ייחודית ומהנה ליישום

קורס הכשרה ללימוד גישת CTG

communication through game

13 שבועות שבהם סוף סוף תחזרי ליהנות מהמקצוע שלך,
ולהרגיש בטוחה במקצועיות וביכולות שלך
בכל סיטואציה טיפולית, אפילו המורכבת ביותר. 

13 מפגשים ופרונטלים ו-6 מפגשים בזום)- מוכר כקורס בשנת שבתון

 

 גאה כל כך!!

ועדת האתיקה אישרה את המשך המחקר של CTG

אם מענין אותך להשתתף במחקר של CTG על השפעת לימוד הגישה על אנשי מקצוע, קראי למטה את כל הפרטים.

זה מה שנעשה כדי שזה יקרה:

 

שבוע 1-

ממקדים את ההבנה שלך בקשר בין משחקים ללמידה.

 

  • נחזור על מושגי יסוד תיאורטיים מקצועיים שיעזרו לך למקם את הידע שלך.
  • נלמד למקד הסתכלות שונה על תפקידנו כאנשי טיפול/חינוך וכן על הילדים אותם אנו פוגשים.
  • נבין באיזה נקודות גישת CTG מתמקדת וכיצד היא עוזרת לך בטיפול/שיעור.
  • נצא למשמית הכרות עם משחקים ונבין את מטרת השימוש בהם.
  • תביני כיצד המשחק מדמה את החיים וכיצד משתמשים במשחקים בצורה מדוייקת.  

 

שבוע 2-

מתמודדים בקלות עם סיטואציות טיפול שונות בדרך פשוטה ומהנה.

 השבוע נכיר את העיקרון הראשון: "למשחק את הסיטואציה" ואת העקרון הרביעי: "יצירתיות ואסטרטגיות".

  • נלמד איך לצאת מסיטואציות מאתגרות עם הילד על ידי תגובות שונות ומשחקים שונים.
  • נלמד להסתכל על התנהגויות שונות המופיעות בטיפול כמו, ילד הזורק משחקים/מסרב לשתף פעולה וכל זה מתוך הבנה מלאה של המצב ומתוך ידיעה שיש לנו כלים להתמודד.
  • נלמד איך להגיב לחוסר שיתוף פעולה בחדר.
  • תקבלי כלים ברורים כיצד להתנהל עם מטופלים "קשים".

  • תביני כיצד התגובה שלנו משנה את התנהגות הילד ויוצרת שיתוף פעולה.

  • נצא למשימת תרגול עם משחוק הסיטואציה והיצירתיות שלך.

  • את תגלי כמה את יצירתית!

 

 

מפגש "מתרגלות ומיישמות"

מנתחות יחד תיאורי מקרה מהקליניקה שלך- מפגש עבודה בזום.

  • במפגש את מביאה תיאור מקרה מתוך הקליניקה שלך במהלכו נדגים וניישם את העקרונות למשחק את הסיטואציה ויצירתיות בטיפול.

  • תקבלי המון רעיונות ספציפיים המותאמים למטופלים שלך.
  • תגלי כיצד להגיב לסיטואציות שונות המופיעות בטיפולים.

ההקלטה תעלה לספרית הקורס ותהיה זמינה לצפייה בכל שלב שתרצי.

 

 

שבוע 3-

יוצרים שינוי בכל טיפול וטיפול גם אצל ילדים עקשניים/מתנגדים או פאסיבים.

 במפגש הזה נדבר על העיקרון השני בגישת CTG: "הדדיות", נלמד להבין כיצד מתנהלים בהדדיות במהלך הטיפול, ונכיר את העיקרון השלישי: "מודלינג" ושיתוף פעולה.

במהלך הלמידה נכיר ונבין את 4 רמות המודלינג הקיימות בגישת CTG: רואה, עושה, חושב ומרגיש.

  • נלמד כיצד ליצור הדדיות בכל מפגש טיפולי ובכל מפגש עם הורים.
  • נלמד כיצד לתת מודלינג לילד ולהורים שדרכו הם ילמדו כיצד להתנהל.
  • נבין כיצד תגובה שלנו לסיטואציה יוצרת שיתוף פעולה עם הילד.
  • תזהי באיזה רמת מודלינג את משתמשת כיום וכיצד להרחיב את השימוש ברמות המודלינג השונות.
  • תזהי כיצד ההתנהלות הטיפולית שלך יוצרת שינוי גם אצל ההורים.

  • נלמד לזהות סוגי משחקים הקיימים בשוק וכיצד סוגי המשחקים תורמים לנו במהלך המפגש עם הילדים.
  • תקבלי רעיונות שימושיים להפחתת התנגדויות בטיפול.
  • תביני למה אסור להפסיד לילד במשחק בצורה מכוונת במהלך הטיפול.

  • תגלי כמה פשוט להתנהל בטיפול ואיך להפסיק את המלחמות על שיתוף הפעולה.

  • תרכשי הבנה כיצד להגיב בצורה יעילה ומדויקת למטופל- כך שיפחית תסכול וכעס.

  • תקבלי כלים ברורים איזה משחק לבחור לטיפול עם ילד שמתקשה להפסיד.

  • נצא למשימת תרגול עם הדדיות ומודלינג.

 

שבוע 4-

חוזרים ונהנים מכל מפגש טיפולי- תחושת ההתשה מהטיפולים נעלמת!

 מפגש אינטגרציה של ארבעת העקרונות הטיפולים של גישת CTG.

  • נלמד לשלב את כל ארבעת העקרונות הטיפוליים במהלך מפגש עם הילד.
  • נכיר משחקים שונים ונבין כיצד להתנהל איתם בצורה חוויתית.
  • תלמדי להבין כיצד בוחרים משחק וכיצד המשחק עוזר לך במטרות הטיפוליות.
  • נדבר על סוגי משחקים שונים שקיימים ותביני כמה בחירת המשחק משפיעה על שיתוף הפעולה של הילד.
  • תלמדי להתאים מטרה טיפולית למשחק על פי סגנון המשחק ולא על פי מטרת המשחק וכל זה כדי להשיג את המטרות הטיפוליות שלך.

  • תחושת ההתשה מהטיפולים תעלם.

 

גם השבוע אנחנו נפגשות למפגש בזום "מתרגלות ומיישמות"

תאורי מקרה- מיישמים בשטח את העקרונות הטיפוליים.

במפגש נתמקד ב- 2-3 תאורי מקרה של משתתפות מהקורס ונזהה דרכי תגובה ומשחקים המתאימים למקרה.

  • זו ההזדמנות שלך להתייעץ ולקבל רעיונות על טיפולים בהם את חווה אי בטחון.

  • נבין מתי ואיך מיישמים את העקרונות הטיפולים.

  • נצא למשימת תרגול עם העקרונות הטפולים.   

    ההקלטה תעלה לספריית הקורס ותהיה זמינה לצפייה בכל שלב שתרצי.

 שבוע 5-

את יודעת כיצד להתנהל בצורה מקצועית ולהעביר את המסר שלך לגננת ולמורה עכשיו הזמן לזהות במדויק כיצד למקד מטרות טיפוליות.

 אחרי שרכשנו את העקרונות הטיפוליים בהם אנו משתמשים בכל טיפול וטיפול, ואת, מבינה כיצד לפעול במהלך הטיפולי, את מרגישה בטוחה בידע שלך וביכולות שלך. עכשיו אנו מתחילות להסתכל על הילד, על המטופל ולזהות ולמקד את הקשיים שלו.

נלמד ונבין מה זה אלמנטים? מה הכוונה במילה אלמנטים, נבין כיצד האלמנטים מתקשרים למיומנויות שונות שאנו משתמשים במהלך חיי היום יום ( בגן, בלימודים, בבית, בחיי החברה וכד').

  • ניצור את הקשר בין האלמנטים למיומנויות חברתיות את הקשר למיומנויות שפתיות, למיומנויות מוטוריות ורגשיות.
  • נכיר ונלמד את 2 האלמנטים הבסיסים בתקשורת: קשר עין והדדיות.
  • נחדד את ההבנה בין קשר עין להקשבה.
  • תצאי עם ידע ברור כיצד ללמד קשר עין בחדר.
  • תזהי כיצד ההתנהלות הטיפולית שלך יוצרת שינוי גם אצל ההורים.

  • נלמד לזהות סוגי משחקים הקיימים בשוק וכיצד סוגי המשחקים תורמים לנו במהלך המפגש עם הילדים.

מחיר מיוחד!!

13 מפגשים פרונטלים ו- 6 מפגשים בזום.

 שבוע 6-

להתמודד עם ילדים המתנגדים לטיפול ולהפסיק לחשוש מילדים "בעייתים"

 השבוע נלמד ונכיר שני אלמנטים מגישת CTG: אלמנט "חוקים ומסגרת" ואלמנט "הבנה וקבלת הוראות". שני אלמנטים המשפיעים רבות על צורת ההתנהלות של הילדים בחיי היום יום...

 

  • נבין מדוע יש ילדים המתקשים לשמור על חוקים.
  • נלמד כיצד לשלב חוקים שונים במהלך המשחקים בצורה שתפחית התנגדויות של הילד.
  • נגלה כמה פשוט להעביר טיפול יעיל ומותאם לילד.
  • נבין כיצד לשמור ולזהות את מטרות הטיפול במהלך המשחק בחדר.

  • נרכש כלים לעבודה עם ילד מתנגד דרך אלמנט החוקים וההוראות.

  • ייעלם הפחד מפני ילדים "בעייתים".

  • נצא עם תחושת שליטה בידע המקצועי שלנו.

מפגש "מתרגלות ומיישמות" בזום.

תאורי מקרה- תחושת מסוגלות והבנה כיצד מסייעים ומקדמים את הילד.

נציג 2-3 תאורי מקרה של מטופלים עם התנגדות לטיפול. זו ההזדמנות שלך להעלות מקרים מהקליניקה.

  • נלמד דרכי תגובה להתנהלות ילדים בחדר.

  • נלמד לזהות התקדמות של המטופלים.

  • נרכוש כלים להתמודדות עם חוסר שיתוף פעולה של המטופל.
  • נחזור ונגלה כמה כיף לקום בבוקר ולהגיע לטיפולים.

ההקלטה תעלה לספריית הקורס ותהיה זמינה לצפייה בכל שלב שתרצי. 

 שבוע 7-

סמנטיקה, תחביר, מורפולוגיה- איך מיישמים בצורה מהנה יצירתיית ואפקטיבית

 השבוע נלמד 2 אלמנטים נוספים מגישת CTG: אלמנט דובר- מאזין ואלמנט רגשות. במהלך החיים אדם המתקשה בניהול שיח מתקשה מאד במהלך חיי היום יום.

 

  • נחדד מה זה דובר טוב וכיצד ללמד את הילד.
  • נלמד מה הכוונה במאזין טוב וכיצד לתרגל במהלך הטיפול.
  • נחדד את הקשר בין תחומי השפה לאלמנט דובר-מאזין.
  • נבין מה זו התנהלות נכונה מול מטופל עם קשיי קשב וריכוז.

  • נבין כיצד ליצור ולזשור מטרות טיפוליות שפתיות (תחביר, סמנטיקה, מורפולוגיה) במהלך הטיפול.

  • נזהה רגשות שונים שעולים במהלך הטיפולי.

  • נבין כיצד לגעת ברגשות שונים דרך הטיפול וכיצד זה משפר את התקשורת האישית.

  • נבין כיצד לקחת משחקים שונים וליישמם בצורה מהנה שתאפש לילד ללמוד וליישם בחיי היומיום שלו.

 

מפגש "מתרגלות ומיישמות" בזום.

תאורי מקרה- תחושת מסוגלות והבנה כיצד מסייעים ומקדמים את הילד.

נציג 2-3 תאורי מקרה של מטופלים עם קשיים שפתיים- סמנטיקה, תחביר, מורפולוגיה. 

  • נתרגל דרכי התנהלות במהלך הטיפול.

  • נבין כיצד מסייעים למטופלים בתפקוד היומיומי שלהם.
  • נרכוש כלים להתמודדות עם חוסר שיתוף פעולה של המטופל.
  • נתנסה בצורות משחק שונות על מנת לקדם את השימוש באלמנטים וביצירת מטרות טיפוליות.

ההקלטה תעלה לספריית הקורס ותהיה זמינה לצפייה בכל שלב שתרצי. 

 שבוע 8-

איך לסייע לילדים שנוטים להיכנס לריבים ועימותים בסיטואציות חברתיות

 השבוע נלמד את אלמנט איסוף פרטים ואלמנט ראיית האחר, שני אלמנטים בחשובים בעיקר בתקשורת החברתית ובמהלך למידה.

  • נבין, נזהה ונחדד את הבעיה האמיתית אצל כל ילד שמתקשה בהבנת סיטואצייות חברתיות.
  • נלמד את הרמות השונות הקיימות באיסוף פרטים.
  • נבין מה חשוב ללמד על מנת שלילד תהיה היכולת החברתית- ראיית האחר.
  • נבין כמה פשוט לעזור לילד עם קשיים חברתיים כם בטיפול פרטני וגם בטיפול קבוצתי.

  • נצא עם המון רעיונות למשחקים שונים שירעננו לך את הפעילויות בקליניקה/בשיעור.

 

מפגש "מתרגלות ומיישמות" בזום.

תאורי מקרה- הנחות מקדימות, ראיית האחר- כיצד זה מתבטא בטיפול פרטני.

נציג 2-3 תאורי מקרה של מטופלים עם קשיים חברתיים זו ההזדמנות שלךלהתייעץ על מטופלים.

  • נתרגל זיהוי של הקושי שמסתתר בהגדרה: "מתקשה בהבנת סיטואציות חברתיות".

  • נבין גם, כיצד משחקים בקליניקה מקדמים את היכולות החברתיות של הילד.

ההקלטה תעלה לספריית הקורס ותהיה זמינה לצפייה בכל שלב שתרצי. 

 שבוע 9-

להתמודד טוב יותר עם ילדים נוקשים המתקשים במעברים- תגובות יעילות וטובות!

 השבוע נלמד שני אלמנטים נוספים מגישת CTG: אלמנט גמישות ואלמנט משא ומתן. שני אלמנטים השזורים זה בזה ומאפשרים לכולנו להצליח להתנהל בחיים למרות השינויים הרבים הקורים במהלך חיי היום יום.

  • נלמד כיצד ללמד את הילד גמישות מחזבתית ודרך להרחיב את הפעילות.
  • נגלה כמה קל ומהנה לתרגל גמישות ולעזור לילדים עם נוקשות חשיבתית.
  • נבין כיצד להוביל את הילד בתהליך משא ומתן שיאפשר לו להצליח להשיג את רצונו.
  • נלמד כיצד לשחק וליישם פתרון בעיות בטיפול.

  • תגלי שנעלם אצלך המושג "טיפול מורכב" והטיפול אינו מפחיד אותך (קשב, ASD וכד').

  • תתרגלי תגובות יעילות ומדויקות המובילות את הילד לשיתוף פעולה. 

 שבוע 10-

תלמדי מגוון אפשרויות תגובה בסיטואציות טיפוליות כדי להוביל לשיתוף פעולה, ותדעי מתי לאפשר ומתי לדרוש.

 השבוע נדבר על האלמנט הבסיסי האחרון "יוזמה והובלה" זה אלמנט חשוב המאפשר לנו, במהלך חיי היום יום, להשיג את מטרותינו בחיים.  כמו כן, ניצור אינטגרציה של כל האלמנטים ונקשר אותם למטרות הטיפוליות.

 

  • נלמד אסטרטגיות לימוד שונות המאפשרות התמודדות עם ילדים מתנגדים או מתקשים.
  • נלמד טכניקה לזהות פתרונות ולקדם ילד נמנע ומסרב.
  • נבין כיצד לקדם ילד "ילד שתלטן" במקום לפוצץ טיפול.
  • נלמד איך להסביר להורים את הקשר בין מה שעושים בקליניקה לבין המטרות הטיפוליות.

  • נבין כיצד לרתום את ההורים לפעילות בצורה כזו שיעריכו את עבודתך.

 

מפגש "מתרגלות ומיישמות" בזום.

תאורי מקרה- ביישנות, חוסר שיתוף פעולה, רתימה לפעילות והכל דרך משחק

נציג 2-3 תאורי מקרה של מטופלים הנמנעים משיתוף פעולה/ביישנים- זו ההזדמנות שלך להעלות מקרים מהקליניקה.

  • נתרגל טכניקות יישום ורתימה לטיפול.

  • נדגים משחקים המשפרים שיתוף פעולה.
  • נתרגל תגובות יעילות.

ההקלטה תעלה לספריית הקורס ותהיה זמינה לצפייה בכל שלב שתרצי. 

 שבוע 11-

אבחון דרך משחקים- כלי מדהים שישרת אותך בכל מפגש וסיטואציה בקליניקה.

 השבוע נבין את ההבדלים בין אבחון מתוקנן ואבחון דרך משחקים.  נזהה את היתרונות והפשטות באבחון דרך משחקים.

  •  נבין איזה מידע ניתן לזיהוי דרך משחקים.
  • נלמד איזה משחקים מאפשרים לנו אבחון מקיף.
  • נלמד טכניקת אבחון בסיסית בגישת CTG.
  • נתרגל אבחון ואיסוף מידע דרך משחקים.

 שבוע 12-

איך ליצור תוכנית טיפול ומטרות טיפוליות, נרתום את ההורים לתהליך הטיפולי.

 הבנו כיצד לאבחן ועכשיו הזמן לזהות את המטרות הטיפוליות המדויקות המתאימות לילד.  נדבר על כתיבת דו"ח אבחון ונדע כיצד מדריכים ומשלבים הורים בטיפול.

 

  • נבין עיקר וטפל בדו"ח מקצועי.
  • נרכש דרך פשוטה לזהות מטרות טיפוליות.
  • ניצור סטינג טיפולי שמוביל למטרות.
  • נבין באיזה מילים רצוי להשתמש כאשר מתווכים להורים את הקשיים.

  • תלמדי כיצד להדריך הורים בצורה זמינה ותוך כדי הטיפול.
  • תלמדי לרתום את ההורים והצוות החינוכי למטרות הטיפול.
  • תלמדי כיצד להגיב להורים במהלך הטיפול בצורהכזו שתגרום להם להיות שותפים מלאים בטיפול.

 שבוע 13-

מפיצים את המקצועיות שלך לכולם על ידי הדרכת הורים וצוותים!

 הגענו לשבוע האחרון וזה הזמן להפיץ לכל העולם את הידע והיכולות שלך.

 

  • נזהה מה מייחד אותנו כאשת מקצוע.
  • נתרגל הצגה עצמית והעברת מסרים ברורים כאשת מקצוע.
  • נשות מקצוע מעולות- נבין כיצד להעביר להורים את המסר שהם יכולים לסמוך עלינו.
  • נבין כיצד לשמור ולזהות את מטרות הטיפול במהלך המשחק בחדר.

  • נצא עם ידיעה שאנו אוהבות את המקצוע שלנו ושמחות לקום בבוקר לפגוש מטופלים.

  • נדבר כיצד לקבל את התשלום המגיע לך.

טקס קבלת סיום קורס ההכשרה לטפל בגישת CTG

אז מה יש לנו בקורס?

סך הכל 100 שעות אקדמיות הכוללות 13 שיעורים פרונטליים ו- 6 מפגשים בזום.

שימי לב מחיר מוזל להרשמה מוקדמת בחודש אוגוסט!

חשוב לי לעזור לך להצליח

להפנים ולתרגל את גישת CTG

ולכן הכנתי לך מערך תמיכה מקיף שילווה אותך במהלך הקורס:

מפגש הדרכה אישי איתי- מתנה

יש נקודה שעדיין לא ברורה לך? יש טיפול בו את מרגישה תקועה? זו ההזדמנות להתייעץ באופן אישי ופרטי איתי.

ספר קורס

ספר קורס בו מופיעים כל נושאי הקורס על מנת שכל המידע ישאר איתך

מצגות

בכל סוף מפגש מקבלים את המצגות ישירות למייל.

וכמו שאת מכירה אותי הכנתי לך גם משהו נוסף:

את מקבלת את הערכה הפרטית שלי ששמורה אצלי במגירה לגיוון והנאה בטיפולים ונקראת "ערכת הצלה"!

ערכת ההצלה כוללת:
תבנית בסיסית לכתיבת דו"ח אבחון - אחד לילדי בית ספר ואחד לילדים צעירים -2 תבנית ברורות בהן מפורטות כל הנקודות בהן אנו מתמקדות במהלך כתיבת דוח סיכום, התבנית תקל ותקצר את זמן כתיבת הדו"ח.
נורות אדומות - שכחת באיזה גיל רוכשים כל תחום שפתי? תקבלי ממני מתנה, 5 טבלאות של נורות אדומות על פי תחומי השפה (פונולוגיה, סמנטיקה, תחביר, מורפולוגיה, פרגמטיקה).
רשימת משחקים המתאימים לכל אלמנט - רשימה מקיפה שהיא כלי שיעזור לך לזהות את משחק המתאים לכל אלמנט ולכל ילד בדרך פשוטה וזמינה לך
הספר תקשורת דרך משחקים-מתנה ממני. בספר יש המון רעיונות למשחקים עם הילדים בהם תוכלי להשתמש במהלך המפגש עם הילדים.

איפה ומתי אנחנו נפגשות?

  • הקורס מתקיים במיח"א באר שבע.
  • המפגשים הפרונטליים מתקיימים בימי בימי ראשון בין השעות 16:00-20:30 מחזור 6 נפתח במרץ 23
  • המפגשים "מתרגלים ומיישמים" בזום מתקיימים בימי רביעי בשעה 20:30-22:00.

אחריות

מכיון שאני יודעת שהקורס משנה חיים אני נותנת לך אחריות מלאה!

הגעת למפגש הראשון ובסופו את מרגישה שהקורס אינו מתאים לך, אין בעיה תקבלי את כל כספך חזרה.

קצת ממה שכתבו בוגרי הקורס:

למדתי להנות יותר בטיפול, ובאופן ספציפי להנות מילדים עם "קשיים רגשיים"

הילה ניסן- קלינאית תקשורת, מנהלת קהילת "למען התפתחות ילדנו"

"לפני כמעט כשנה הצטרפתי לוובינר של עדנה אתרוג, ובסופו היא הציעה להצטרף לקורס תקשורת דרך משחקים- CTG. הלב שלי כבר ידע שהוא רוצה להיות שם, אבל הראש העלה ספקות למה זה כל כך ארוך.. ואיך העדר עוד אחר צהריים מהבית?

היה קשה, אבל הקשבתי להמלצות, לעדנה, ויותר מכל ללב,(שלא מחפש סיבות) והצלחתי לשכנע את הראש.

הקורס הזה הכניס ברכות רבות לחיי, הוא שינה את האופן בו אני מסתכלת על אנשים, על תקשורת, שינה את האמהות שלי. הכניס הדדיות אחרת לחיי. ומעבר לכל, גם כמטפלת למדתי להנות יותר, ובאופן ספציפי מילדים עם "קשיים רגשיים", ובכלל לתת ערך שהוא הרבה מעבר לאיך שראיתי את המקצוע שלנו עד כה.

העקרונות הטיפוליים והאלמנטים שהם אבני הדרך של השיטה, שוזרים הסתכלות ודרך חיים אחרת ומאפשרים לראות את התמונה המלאה בנוגע ללמה קשה לילד ומשם מדייקים את מטרות הטיפול ומה שהכי עוזר לו להשתתף ולתפקד באופן המיטבי ביותר.
נשארו מפגשים אחרונים (אני ממש לא רוצה לסיים) ואני כבר יודעת שאני מטפלת טובה יותר אבל קבלתי מתנות גדולות יותר לי לביתי."

למדתי לבחון את החוזקות והחולשות של המטופלים דרך נקודת מבט חדשה שמאפשרת ראיה מעבר למה שלמדתי בתואר.

הגר ברץ- קלינאית תקשורת

השינוי המהותי ביותר אצלי לאחר הקורס, זה הידע כיצד להתנהל עם מטופלים, למדתי לבחון את החוזקות והחולשות של המטופלים דרך נקודת מבט חדשה שמאפשרת ראיה מעבר למה שלמדתי בתואר.

למדתי איך להשיג שיתוף פעולה עם הילדים איך להגיב לדברים שמתרחשים בחדר ואיך להפוך את הכל למשחק שהוא בעצם עבודה משמעותית על מטרות הטיפול."

לומדים איך להתנהל נכון מול מגוון מצבים מאתגרים

אושרית הרמל קלינאית תקשורת

"הקורס "תקשורת דרך משחקים":

  1. הוא מקנה ידע כל כך חיוני, בסיסי, וחשוב לכל מי שרוצה להקרא "קלינאי תקשורת", עד שזה מוכרח להכנס כקורס בלימודי התואר הראשון בהפרעות בתקשורת.
  2. הקורס נותן כלים שעוזרים באבחון קשייו של המטופל כבר מהמפגש הראשון אתו.
  3. במהלך הקורס לומדים איך לתנהל נכון מול מגוון מצבים מאתגרים, מבחינה תקשורתית, שפתית והתנהגותית, שקיימים בחדר הטיפולים.
  4. הקורס כולל התנסות במגוון משחקים ומצבי מטפל-מטופל, דרכם לומדים כיצד לקדם את המטופלים שלנו באופן של הנאה והבנה הדדית, ודרך תקשורת טובה, נכונה ומדויקת יותר.
  5. בונוס! במהלך הקורס לומדים להיות הורים טובים יותר, חברים טובים יותר ואנשים טובים יותר."



אני מצליחה לשנות תהליכים, בצורה הכי יעילה ולא חודרנית אבל מאד עמוקה.

 נועה קפלן- 30 שנה קלינאית תקשורת

הקורס של עדנה CTG פרץ לי דרך בעבודה עם ילדים וגם עם מבוגרים. דרך המשחקים הצלחתי לחדור לליבם של הילדים, לרכוש את אמונם ולתת להם הרגשה של מקום בטוח בו הם לא מרגישים מאוימים. מאותו עומק אני מצליחה לשנות תהליכים, בצורה הכי יעילה ולא חודרנית אבל מאד עמוקה.

מרגישה שהגעתי ואני מגיעה לתוצאות נפלאות שלא חלמתי עליהן, גם לגבי התקדמותם וגם לגבי צורת ההבנה של ההורים לבעיה שמאפשרת להם להמשיך ביתר הבנה ובהירות איך לעזור לילדיהם.



ההרשמה למחזור החמישי נפתחה!

אז איך נרשמים וכמה זה עולה?

עלות הקורס היא 12,700 ש"ח אפשרות לתשלומים (עד 12 תשלומים).

 

אך יש הרשמה מוקדמת, מחיר מיוחד למי שמתכנן מראש…

עד סוף חודש אוגוסט העלות היא רק 729 ש"ח לחודש ב-12 תשלומים (9500 ש"ח בלבד) התחלת התשלום היא עם תחילת הלימודים.

מעוניינת לשלם בתשלום אחד? מעולה, קבלי ממני הנחה נוספת של 5% מעלות הקורס.

 

כרגע את משלמת דמי הרשמה בסך 750 ש"ח בלבד!

דמי ההרשמה מיועדים לשמירת מקום בקורס הקרוב (דמי ההרשמה אינם מוחזרים במקרה של ביטול)

שאר התשלומים יגבו עם תחילת הלימודים.

רוצה להצטרף למחקר?

מי שמעונין להצטרף למחקר מקבל את הקורס בעלות מצחיקה של 4000 ש"ח בלבד (כולל דמי הרשמה אותם משלמים ברגע ההרשמה).

יש צורך לבצע 2 פעולות פשוטות:

1. למלא 4 שאלונים (קצרים) בתקופות זמן שונות (לפני ואחרי הקורס, חצי שנה ושנה אחרי הקורס).

2. להסריט 4 סרטונים של טיפול/שיעור באותן תקופות זמן.

 

זהו,

פשוט כל כך ואת זוכה פעמים: גם לומדת את גישת CTG וגם תורמת למחקר!

משהו לא מובן? התלבטות כולשהי? 

פשוט להרשם בטופס ונתאם שיחה, מבטיחה לענות על כל השאלות וההתלבטויות!

אני מרגישה שיש לי הרבה יותר בטחון

 עלמה ורטה קלינאית תקשורת:

"העקרונות הטיפוליים והאלמנטים שהם אבני הדרך של השיטה שוזרים הסתכלות ודרך חיים אחרת, ומאפשרים לראות את התמונה המלאה בנוגע ללמה קשה לילד, ומשם מדייקים את מטרות הטיפול."

בגדול אני רואה שאני הרבה יותר מצליחה "למשחק" את הסיטואציה ומנסה למצוא בכל סיטואציה הזדמנות להנאה ולמידה - וכשזה מצליח זה וואו!!! מרגיש כמו קסם! וגם מרגיש לי שהלמידה הרבה יותר משמעותית.

אני מרגישה שיש לי הרבה יותר בטחון להתעכב על נקודות כביכול לא חשובות (ככה חשבתי לפני) כמו בחירת משחק, שינוי בתוכניות שלי, הסברת החוקים ולמצוא גם בהן את ההזמנות ללמוד, ולא להילחץ מזה שצריך להספיק כך וכך משחקים או פעילויות בטיפול.

בעצם ההסתכלות על כל אינטרקאציה כעל הזמנות ליצירת קשר ולמידה, והקשבה לילדים ולמה שהם מביאים איתם לחדר.

אני מצפה למפגשים עם הילדים אני נהנית יחד איתם לשחק

 אוסנת אחימאיר כרמל- מומחית ASD ומורה למיומנויות חברתיות

"בעקבות הקורס CTG אני מצפה למפגשים עם הילדים אני נהנית יחד איתם לשחק, להמציא חוקים ולפתור בעיות והכל בהכי הדדיות ועם בטחון במה שאני עושה.

בהדרכות שאני נותנת לגננות השילוב והצוותים אני מיישמת את האלמנטים והתגובות שלהן מרגשות- רואים את ההתקדמות ואני מקבלת שבחים על ההדרכות...

קבלתי תאוריה וכן כלים מעשיים ועם זה באתי לשטח ואני ממליצה מאד על הקורס גם לאנשי מקצוע שהם לא קלינאיות תקשורת."

אין מה לחשוש מחוסר וודאות בטיפול

 שרה בלזם- קלינאית תקשורת

"בשיטת CTG למדתי כי אין לי מה לחשוש מחוסר וודאות מהתחום האפור שנקרא פרגמאטיקה.

כמה קלינאיות מטפלות בתחום הפרגמאטיקה?

אנו מעדיפות לרוב לעבוד על תחביר וסמנטיקה וכו, אותם אנו מכירים כ"שפתיים טהורים" וכן ניתן לתרגל אותם במסגרת טיפולית של אחד על אחד. מקובל לחשוב כי עבור כישורים פרגמאטיים אנו נדרשים למסגרת קבוצתית וקשה יותר לדמות את השיח היומיומי בתוך חדר הטיפולים.

בשיטת CTG למדתי כי הדבר בדיוק הפוך- על ידי השימוש היצירתי במשחקים, השיח בחדר לרוב מדמה את החיים האמיתיים ובכלים הייחודיים של CTG אני מצליחה לעבוד על תחומים שונים של הפרגמאטיקה וכישורים חברתיים בו זמנית שאני עובדת על שאר תחומי השפה באופן הממוקד ביותר. נשמע מסובך? גם לי! אך אחרי הקורס יודעים לנהל את כל המערך המורכב בצורה מדויקת, יעילה והכי חשוב כיפית למטופל וגם למטפלת.

למדתי כיצד לרתום את הילד לשתף פעולה

 דורותי רשף- קלינאית תקשורת

מי שרוצה ליצור שינוי בטיפול שלה שתגיע לקורס CTG ראיתי את השינוי בטיפול שלי בצורה מאד מהירה וזה התבטא גם בפידבק החיובי מההורים.

במיוחד למדתי כיצד לרתום את הילד לשתף פעולה בטיפול וגם את ההורים.

שמחה שהענקתי לעצמי את הקורס הזה."

שאלות שאולי עברו לך בראש….

למה הקורס כל כך ארוך?
שאלה נהדרת, הקורס מתקיים במשך 13 שבועות, מאד חשוב לי שיהיה לנו זמן לתרגל ולהתנסות בשיעורים ולתרגל במהלך השבוע בבית, במפגשים אני פיזית יושבת על הרצפה ומדגימה את המשחקים. ככל שנתרגל יותר יהיה לנו קל יותר במהלך הטיפולים. מבטיחה לך שבסוף המפגשים תרצי שנמשיך להפגש…

אני אשת מקצוע מאד מנוסה האם הקורס יתאים לי?
הקורס מיועד לנשות מקצוע בעלות ידע בתחומן. בקורס אנחנו לא לומדים תאוריה, אלא גישה טיפולית שעוזרת לנו להתמודד עם מטופלים שיש להם התנגדויות, עם שחיקה מהמערכת (בינינו לא קל להיות מטפלים, יש המון שחיקה), הדרכת הורים ועוד.
אני לא בטוחה שאוכל להגיע לכל המפגשים, זה אפשרי?
אני מבטיחה לך שלא תרצי להחסיר שום מפגש, אבל אם במקרה תאלצי להעדר, אין בעיה, את זכאית להצטרף ולהשלים את המפגש שהחסרת בקורס הבא, כך שאין צורך לדאוג.
למה הקורס לא בזום?
אנחנו נפגשות באופן פרונטלי מכיוון שבכל מפגש אנחנו לומדות ומתרגלות עם המשחקים, זו התנסות מאד משמעותית שעוזרת ליישם את הגישה בטיפולים. את רואה אותי משחקת, את הקולגות שלך, אנו מציגים דרכי תגובה שונות ודרכי משחק שונות. בנוסף לכך, יש 6 מפגשי זום שמיועדים לתאורי מקרה והם נשארים בספרית הקורס כך שתוכלי לצפות בהם שוב ושוב במהלך הלימודים.
הקורס עוזר להתמודד עם ילדים המתנגדים לטיפול?
בגישת CTG יש כלי שימושי הנותן לך אסטרטגיות ברורות כיצד להתנהל מול ילד שמתנגד לטיפול. את תתרגלי את האסטרטגיות הללו במהלך הקורס ותראי כיצד הן מיושמות כבר במהלך הלימודים.
אז מי אני ולמה אני יכולה לעזור לך?

מה הם מספרים….

 

אני מנחה ומכוונת את הצוותים בצרה מדויקת יותר

 מוניקה אפלמן אורג- מנחת מורות שילוב מורת חנ"מ

"הקורס ערוך היטב בצורה מובנית וברורה. האווירה בקורס מאוד נעימה ומקבלת. עדנה יודעת להקשיב ולכוון. הבנות מבינות עניין, ובתחום השפה מעורות כך שהדבר אינו יוצר פערי ידע משמעותיים.

אני בהחלט חשה כי העבודה התחדדה לי- אני מנחה ומכוונת את הצוותים בצרה מדויקת יותר וזה תודות לעולם המושגים של הקורס. הייתי ממליצה על הקורס לצוותים העובדים עם ילדים על הרצף."

אני מצליחה להוציא את היצירתיות שבי בטיפולים, מעיזה יותר לאלתר ולהתגמש תוך כדי הטיפול

 אמונה רייפר- קלינאית תקשורת

הקורס נותן לי קודם כל מקום של מפגש עמיתות, מרגישה מקום שמאפשר לי לבטא את עצמי, להביא מהידע שלי וללמוד מאחרות. נהנית מהאווירה ומהזמנים שאנחנו מתנסות במשחקים.

בזכות הקורס אני מצליחה להוציא את היצירתיות שבי בטיפולים, מעיזה יותר לאלתר ולהתגמש תוך כדי הטיפול. לפני הקורס ידעתי על העקרונות של הדדיות, גמישות ומודלינג אבל אני חושבת שזה ישב איפשהו מאחורה בראש ולא היה כל כך במודע. אחרי שעסקנו בזה אני מרגישה שאני הרבה יותר מנסה לשמור עליהם, מתוך הבנה של החשיבות והיכולת שלהם לשמור על טיפול כיפי לי ולילדים!

המפגשים גם נתנו לי רעיונות חדשים וריעננו את שיטות הטיפול שהייתי רגילה אליהם.

למדתי לזהות ולחלק את מה שמבחינתי היה "מיומנויות חברתיות" לאלמנטים שלא לכולם הייתי מודעת

תאיר קופ- מורה

בקורס CTG למדתי לזהות ולחלק את מה שמבחינתי היה "מיומנויות חברתיות" לאלמנטים שלא לכולם הייתי מודעת ובוודאי לא הבנתי את חשיבותם לתקשורת בין בני האדם.

בעבודתי עם נוער בסיכון הבחנתי בקושי גדול שלהם בתחום וחיפשתי כיצד דרך משחקים ניתן לעזור להם...

גישת CTG נתנה לי את היכולות הללו- כולל שיח על משחקים שונים ומה ניתן ללמוד מהם... ובכלל נקודת מבט בוחנת, אוספת פרטים ומדייקת על אחרים ועל עצמי. ממליצה מאד!

קיבלתי כלים מעשיים - מה לעשות עם הקשיים שאני מזהה- "קשיים חברתיים" "ו"קשיים פרגמטיים" הפכו ממושג מעורפל למיומנויות ספציפיות שאני יודעת איך לגשת אליהם.

 רבקי סלומון- קלינאית תקשורת

הקורס היה משמעותי עבורי הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית

בעקבות הקורס שיתוף הפעולה של המטופלים השתנה לטובה, אני נהנית הם נהנים וגם ההורים. הקורס נותן כלים מעשיים וברורים ליישום מיידי בקליניקה.

גישת CTG מאפשרת ראיה של המטופל במבט רחב מעבר לגבולות הקליניקה, מה שמאפשר השפעה מתוך חדר הטיפול על שיפור התפקוד של המטופל ביומיום מבחינה שפתית וחברתית-תקשורתית.

הראיה שלי לגבי קשיים שפתיים התרחבה והעמיקה ונהיתה הרבה יותר אינטגרטיבית הן לגבי היכולות השפתיות של המטופל והן בהקשר של היכולת שלו להיות בן שיח יעיל ומיומן.

קיבלתי כלים מעשיים - מה לעשות עם הקשיים שאני מזהה- "קשיים חברתיים" "ו"קשיים פרגמטיים" הפכו ממושג מעורפל למיומנויות ספציפיות שאני יודעת איך לגשת אליהם.

בקליניקה התנסיתי בטיפולים - להוציא משחק ולהמציא כללים יחד, לנהל משא ומתן, לשמור על חוקים, לדבר על רגשות ובעיקר להיות בהרבה הדדיות - בשבלי זו היתה חוויה מדהימה ומקדמת ונראה לי שגם למטופלים....

גישת CTG זו לא רק גישה טיפולית אלא גם דרך לתקשורת בינאישית טובה יותר."

הזמן רץ בטיפולים בלי ששמים לב!

 ג'נא מקלאד- קלינאית תקשורת

"קורס מדהים משנה את כל החיים, לא רק בקליניקה ובעבודה אלא גם בבית.
אני רואה שהילדים נהנים יותר בטיפולים וגם הזמן רץ בלי שמרגישים, מומלץ בחום!"

תודה שהחזרת את הכיף לקליניקה

 הילה ניסן- קלינאית תקשורת

"אומנם עברו רק 4 מפגשים מהקורס אבל תודה שהחזרת לי את הכיף ךקליניקה!

האלמנטים מעודדים אותי ליצירתיות ולגמישות וההתנגדויות נעלמו כלא היו…"

קבלתי כלים שעוזרים לי לקדם את המטופלים הקשים ביותר

 שני רפאלוב- קלינאית תקשורת

" הקורס פשוט משנה חיים בית ובקליניקה!!!

ממליצה בחום ללכת ללמוד עם עדנה אתרוג את הגישה הנפלאה שלה CTG- קיבלתי כלים שעוזרים לי לקדם גם את המטופלים הקשים ביותר ואני כל כך שמחה שעברתי את הקורס הזה."

לפני הכל למדתי לתכנן טיפול טוב יותר,לבחור מטרות נכונות ושילוב ההורים

 עטי טרויבע- קלינאית תקשורת

"כמה הרבה השתנה בעבודה שלי, קשה לי לתמצת למדתי הדדיות אמיתית למדתי לתכנן טיפול טוב יותר, לבחור מטרות נכונות, לשלב נכון את ההורים בטיפול, יש שינוי גדול בגישה שלי לעבודה… נהנתי מכל מפגש ומפגש בקורס, הוא פותח אופקים, הסדנאות שונות מכל סדנה שעברתי וזה קורס חובה לכל איש מקצוע, אני ממשיכה להפיץ את הבשורה."

קבלתי כלים להתמודד עם הורים

 טלי פרמיסלר שטיין- קלינאית תקשורת

קיבלתי המון המון כלים בקורס, קודם כל כיצד להתמודד עם הורים, איך להסביר להם מה אני עושה ואיך ליצור ולהיות בטוחה במטרות שלי ובדרכי העבודה על המטרות. למדתי גם איך להסתכל על האלמנטים שהכי מפריעים לתפקוד הילד- הסתכלות על התמונה הגדולה."

 

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.